بازتاب خداحافظي هاشميان در رسانه‌هاي آلمان

بازتاب خداحافظي هاشميان در رسانه‌هاي آلمان




 

 


بازتاب خداحافظي هاشميان در رسانه‌هاي آلمان


تاریخ : دوشنبه ،
2 مرداد 1391

اعلام بازنشستگي وحيد هاشميان از فوتبال بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي آلماني زبان داشت.


وحيد هاشميان مهاجم پيشين تيم ملي فوتبال در 36 سالگي تصميم گرفت کفش‌هايش را براي هميشه آويخته و از دنياي بازيگري خداحافظي کند.

رسانه‌هاي آلماني خداحافظي هلي‌کوپتر را ناديده نگرفته و به بازتاب آن پرداختند. بخش آلماني پايگاه اينترنتي گل در اين باره نوشت هلي‌کوپتر پيشين بوندسليگا در 36 سالگي کفش‌هايش را آويخت. اين بازيکن ايراني روي هم رفته 11 سال را در بوندسليگا گذراند و از جمله پيراهن بايرن مونيخ را به تن کرد.

گل همچنين نوشت هاشميان در فاصله سال‌هاي 1999 تا 2010 يکي از بازيکنان موفق‌ بوندسليگا بود و در سال 2004 با پيوستن به بايرن مونيخ به نقطه اوج دوران بازيگري خود رسيد.

هاشميان اکنون در آلمان در حال گذراندن دوره‌هاي مربي‌گري است و به زودي روي نيمکت مربي‌گري تيم‌ها خواهد نشست.

اشپيگل ديگر روزنامه آلماني هم با اشاره به خداحافظي مهاجم فصل گذشته پرسپوليس نوشت: هاشميان در فاصله سال‌هاي 1999 تا 2010 در بوندسليگا پيراهن تيم‌هاي هامبورگ، بوخوم، بايرن مونيخ و هانوفر را به تن کرد. وي اکنون مي‌خواهد تمرکز خود را متوجه گرفتن مدرک مربي‌گري کند چرا که قصد دارد اين مدرک را در آلمان از آن خود کند.

خبرگزاري آلمان هم با بازتاب خداحافظي وحيد هاشميان از فوتبال آن هم درست در روز تولد 36 سالگي‌اش آورد: هاشميان فوتبالش را با پاس تهران آغاز کرد و در پرسپوليس تهران به پايان رساند.

پايگاه اينترنتي کيکر هم با نگاهي به کناره‌گيري مهاجم تيم ملي ايران از فوتبال نوشت: پايان در روز تولد 36 سالگي؛ وحيد هاشميان روز شنبه پايان فوتبالش را اعلام کرد. وي در 208 بازي بوندسليگا براي تيم‌هاي مختلف توانست 38 گل به ثمر برساند.

Sport1 نيز درباره خداحافظي هاشميان نوشت: هاشميان که به خاطر قدرت سرزني‌اش هلي‌کوپتر ناميده مي‌شد، در آلمان پيراهن تيم‌هاي مختلفي را پوشيده بود.

ولت آنلاين هم در خبري به 50 بازي و 15 گل ملي وحيد هاشميان اشاره داشت.


کلمات کلیدی : خبر ورزشی ، اخبار باشگاه پرسپولیس ، نتیجه بازی پرسپولیس ، روزنامه پرسپولیس ، سایت خبر ورزشی ، مصاحبه علی کریمی ، اخبار ورزشی ، اخبارورزشی ، اخبار فوتبال ، گل های دربی ، تک گل